ICT

De rol van computers, digitale schoolborden en software is de laatste jaren enorm vergroot.  Als school hebben we de beschikking over een up-to-date ICT-infrastructuur en nieuwe computers. De lokalen van groep 3 t/m 8 zijn allemaal voorzien van een digitaal schoolbord. Met behulp van de digibordsoftware kan de les stap voor stap op het digibord worden geprojecteerd.
We staan aan het begin van het tijdperk dat de leerlingen geen lesboeken meer hebben, maar dat alle informatie via het digitale schoolbord tot ze komt…
14 083 Foto Honcoop_6780

In iedere groep staan meerdere computers waarop leerlingen kunnen werken. U kunt hierbij denken aan het typen van een werkstuk, het maken van een PowerPoint-presentatie of het maken van automatiseringsoefeningen.

ICT-onderwijs

Alle leerlingen werken twee keer per week in onze hal achter de computer. Voor de jongere leerlingen gebruiken we software die hun taal -, reken-, en leesvaardigheden vergroten en automatiseren. Vanaf groep 5 werken de leerlingen met programma’s die hen meer leren over computers en hun bediening. Deze ICT-leerstof wordt afgewisseld met automatiseringsoefeningen voor rekenen, taal en spelling. Ook leren ze werken met Microsoft Windows en het MS Office-pakket voor Word, Excel en PowerPoint.